دوستان عزیز این مطالب از این سایت اینجا آمده
است.
تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت
بسياري از سئوکاران بزرگ دنيا بر اين باورند که بعد از داشتن طراحي سايت قوي ، تاثير شبکه هاي اجتماعي بر سئو سايت ها را نبايد ناديده گرفت، زيرا يکي از فاکتورهاي مهم بهينه سازي سايت ها مي باشند. سئو وب سايت به دو قسمت کلي تقسيم مي شود، سئو خارجي و سئو داخلي. که 30% از سئو، مربوط به بخش سئو داخلي و 70% باقيمانده، مربوط به سئو خارجي و شبکه هاي اجتماعي است.
بسياري از سئوکاران بزرگ دنيا بر اين باورند که بعد از داشتن طراحي سايت قوي ، تاثير شبکه هاي اجتماعي بر سئو سايت ها را نبايد ناديده گرفت، زيرا يکي از فاکتورهاي مهم بهينه سازي سايت ها مي باشند. سئو وب سايت به دو قسمت کلي تقسيم مي شود، سئو خارجي و سئو داخلي. که 30% از سئو، مربوط به بخش سئو داخلي و 70% باقيمانده، مربوط به سئو خارجي و شبکه هاي اجتماعي است.
شبکه اجتماعي چيست؟
شبکه اجتماعي يعني وب سايت و سرويس هايي که به شما اين امکان را مي دهند که با افراد ديگر ( دوستان، آشنايان، همکاران) در ارتباط باشيد، به عضويت گروه هاي مورد علاقه خود در بياييد، نوشته ها و پست هاي آنها را بخوانيد و نظرات و محتواي خود را نيز با دوستان خود به اشتراک بگذاريد . امروزه شبکه هاي اجتماعي نظير , Facebook , Google plus , LinkedIn Twitter جزو پرطرفدارترين شبکه هاي اجتماعي هستند .
محبوبيت در شبکه هاي اجتماعي
ميزان محبوبيت در شبکه هاي اجتماعي براي موتورهاي جستجو اهميت زيادي دارد و عاملي براي تاثير شبکه هاي اجتماعي بر سئو سايت مي باشد. معيار هاي زيادي مي تواند براي محبوبيت اين شبکه ها مورد بررسي قرار گيرد که ما مهم ترين آن ها را بيان مي کنيم:
ميزان محبوبيت در شبکه هاي اجتماعي براي موتورهاي جستجو اهميت زيادي دارد و عاملي براي تاثير شبکه هاي اجتماعي بر سئو سايت مي باشد. معيار هاي زيادي مي تواند براي محبوبيت اين شبکه ها مورد بررسي قرار گيرد که ما مهم ترين آن ها را بيان مي کنيم:
• هرچه تعداد فالوور ها و دنبال کنندگان شما بيشتر باشد، موتورهاي جستجو اهميت بيشتري به صفحه شما مي دهند.
• سعي کنيد با مطالبي که در شبکه هاي اجتماعي خود منتشر مي کنيد، کاربران خود را به چالش بکشيد تا تعداد نظرات و لايک هاي شما افزايش پيدا کند، زيرا اين مقوله مي تواند سئو سايت شما را به شدت تحت تاثير قرار دهد.
اين موضوع نيز حائز اهميت است که براي محبوبيت و رشد در شبکه هاي اجتماعي، مي بايست با ديد مردم و مخاطبان، به صفحه ي خود نگاه کنيد. ميزان محبوبيت شما به چگونگي عملکرد يا فعاليت هايتان در اين شبکه ها بستگي دارد نه به مشهور بودن يا بزرگ بودن خودتان يا سايتتان.
در خيلي مواقع ديده شده که حتي يک سايت کوچک توانسته است با عملکرد درست در شبکه هاي اجتماعي، بسيار بزرگ شده و به بهبود عملکرد کسب و کار خود کمک کند. روش مناسب براي کسب رتبه بهتر در سايت الکسا و افزايش فروش ، جذب بيشتر بازديدکننده ي واقعي به سايت و تبديل اين بازديدکنندگان به مشتري مي باشد. قراردادن لينک مستقيم به صفحات سايت در شبکه هاي اجتماعي و امکان به اشتراک گذاري مطالب ، باعث افزايش تاثير شبکه هاي اجتماعي در سئو سايت شما شده و درصد مشخصي از بازديدکنندگان سايت را به مشتري تبديل مي کند. هم چنين، قرار دادن دکمه هاي شبکه هاي اجتماعي در سايت باعث پخش مطالب شما شده و به برندسازي سايت و شرکت شما کمک شاياني مي کنند.
تاثير شبکه هاي اجتماعي در بالابردن بازديد کننده هاي سايت شما بر هيچ ** پوشيده نيست . علي رغم اينکه گوگل به روشني اعلام کرده که شبکه هاي اجتماعي تاثير مستقيمي در موتور جستجوي آن ندارند اما به طور غير مستقيم تاثير به سزايي در افزايش بازديد کننده ها و رتبه سايت شما خواهند داشت.
شبکه هاي اجتماعي چه تاثيراتي بر رتبه ي سايت شما مي گذارند؟
1. از يک سايت با رنکينگ بالا به سايت شما لينک داده مي شود.
2. مي توانيد محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفي کنيد.
3. مطالب شما در لحظه ي انتشار، به ده ها نفر نمايش داده مي شود.
4. امکان به اشتراک گذاري مطالب شما بيشتر مي شود.
5. شبکه هاي اجتماعي به شکل غير مستقيم مي توانند بر روي لينک ها تأثير گذاشته و همچنين ميزان ترافيک به سمت وب سايت را نيز افزايش دهند.
6. بازديد کنندگان وب سايت مي توانند از کشورهاي متفاوت و با زبان هاي متفاوت باشند.
7. امکان بازديدِ مجدد و بازگشتِ بازديد کنندگان بسيار بالاست چون شما هربار مطالبتان را به تعداد مشخصي از کاربران ارسال مي کنيد و موجب رجوع چند باره آنها به سايت خود مي شويد .
8. با هر مطلب مفيد که ارسال مي کنيد، امکان جذب کاربرانِ ثابت بيشتري را فراهم مي کنيد.
9. مطالب شما ، حتي قبل از سايت خودتان در موتورهاي جستجو ليست مي شوند.
10. بازديدکنندگان همواره از صفحه اول وارد سايت شما نمي شوند و ورودي از صفحات متعدد انجام مي گيرد.
11. افزايش بازديد؛ قرار گرفتن يک مطلب در شبکه اجتماعي سبب پربيننده شدن آن شده و افراد را به مطلب لينک شده در سايت سوق مي دهد.
12. فضاي مناسبي براي برندسازي مي باشد.
13. از آنجايي که امروزه ميزان استفاده از تلفن هاي شخصي متصل به اينترنت بيشتر شده، امکان نظر سنجي و ارتباط با مشتريان و اطلاع از انتقادات و پيشنهادات آنها، از طريق شبکه هاي اجتماعي راحت تر و سريع تر نسبت به وب سايت ها صورت مي گيرد.
1. از يک سايت با رنکينگ بالا به سايت شما لينک داده مي شود.
2. مي توانيد محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفي کنيد.
3. مطالب شما در لحظه ي انتشار، به ده ها نفر نمايش داده مي شود.
4. امکان به اشتراک گذاري مطالب شما بيشتر مي شود.
5. شبکه هاي اجتماعي به شکل غير مستقيم مي توانند بر روي لينک ها تأثير گذاشته و همچنين ميزان ترافيک به سمت وب سايت را نيز افزايش دهند.
6. بازديد کنندگان وب سايت مي توانند از کشورهاي متفاوت و با زبان هاي متفاوت باشند.
7. امکان بازديدِ مجدد و بازگشتِ بازديد کنندگان بسيار بالاست چون شما هربار مطالبتان را به تعداد مشخصي از کاربران ارسال مي کنيد و موجب رجوع چند باره آنها به سايت خود مي شويد .
8. با هر مطلب مفيد که ارسال مي کنيد، امکان جذب کاربرانِ ثابت بيشتري را فراهم مي کنيد.
9. مطالب شما ، حتي قبل از سايت خودتان در موتورهاي جستجو ليست مي شوند.
10. بازديدکنندگان همواره از صفحه اول وارد سايت شما نمي شوند و ورودي از صفحات متعدد انجام مي گيرد.
11. افزايش بازديد؛ قرار گرفتن يک مطلب در شبکه اجتماعي سبب پربيننده شدن آن شده و افراد را به مطلب لينک شده در سايت سوق مي دهد.
12. فضاي مناسبي براي برندسازي مي باشد.
13. از آنجايي که امروزه ميزان استفاده از تلفن هاي شخصي متصل به اينترنت بيشتر شده، امکان نظر سنجي و ارتباط با مشتريان و اطلاع از انتقادات و پيشنهادات آنها، از طريق شبکه هاي اجتماعي راحت تر و سريع تر نسبت به وب سايت ها صورت مي گيرد.
No comments:
Post a Comment