در بخش اول این مقاله به اهمیت تولید محتوای سایت پرداختیم و دانستیم که محتوای ما باید منحصر به فرد باشد . همچنین فهمیدیم که باید از ابزارهای اتوماتیک برای دریافت گزارش های مربوط به عملکرد مطالب خود استفاده کنیم . در این مقاله به معرفی سایر عوامل موثر در تولید محتوای سایت خود به صورت هوشمندانه می پردازیم .
با تولید محتوای مورد نیاز کاربران ، تیر را به هدف بزنید !
تولید محتوای سایت و ارتباط آن با سئو
در این قسمت ، منظور من از محتوای مورد نیاز کاربران ، محتوایی است که به صورت کامل پاسخگوی نیاز های او باشد و حتی بعد از مراحل ابتدایی بازاریابی نیز ، به کار آنها بیاید .
۷ – نویسنده های خود را با ارائه پشتیبانی های فنی مربوط به سئو ، قوی تر کنید
در روزهای آتی ، من یک مقاله درباره اهمیت متعادل بودن جنبه های فنی و غیر فنی سئو ، منتشر خواهم کرد . شما باید بدانید که این موضوع در تولید محتوای سایت شما بسیار اهمیت دارد . اگر شما میخواهید که نوشته های شما ، به اوج عملکرد مثبت خودشان برسند ، باید در کنار تیم نویسنده های خود ، از متخصصان سئو نیز بهره ببرید . به این طریق ، شما میتوانید حضور خودتان را در فضای آنلاین ، بهینه تر و پر رنگ تر کنید .
موارد زیادی وجود دارند که میتوانند رتبه مطالب شما را در موتورهای جست و جو ، تحت تاثیر قرار دهند . برخی از این موارد عبارتند از : ساختار سایت ، سلسله مراتب محتوا ، داده های متا ، دسترسی سایت از طریق موبایل ، لینک های داخلی ، سرعت بارگذاری صفحات ، خطاهای کدنویسی و سایر مباحث فنی سئو .
موارد ذکر شده در بالا ، علاوه بر اینکه میتواند باعث ضعف در سئوی سایت شما شود ، همچنین میتواند دسترسی کاربران را نیز به محتوای مورد نظرشان ، تحت تاثیر قرار دهد . حتی ممکن است باعث شود تا مخاطب شما ، قدم بعدی یعنی خرید را انجام ندهد و منصرف شود . شما باید جنبه های فنی و غیر فنی سئو را به تیم نگارش مطالب خود بیاموزید یا از یک مختصص سئو ، در کنار آنها استفاده کنید تا بتوانند راه موفقیت را طی کنند .
۸ – محتوای خودتان را برای حضور در شبکه ها و کانال های مختلف ، بهینه سازی کنید .
بعد از تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی موتورهای جست و جو ، دوم تاکتیک مورد استفاده برای ارتقای جایگاه محتوا به صورت پولی می باشد . سعی کنید مطالب خود را به شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک ارسال کنید ولی شبکه های دیگری مانند LinkedIn ، یوتیوب ، Pinterest ، اینستاگرام و گوگل پلاس را نیز ، از یاد نبرید و از آنها نیز استفاده کنید .
ایده آل ترین شرایط این است که شما بدانید در هر یک از این شبکه های اجتماعی ، چه مخاطبانی را پیش رو دارید و مطالب خود را به صورت اختصاصی برای هر گروه منتشر کنید . شما باید مطالب ارسالی در شبکه های اجتماعی را ، برای همان شبکه بهینه سازی کنید زیرا تنها کپی و پیست کردن یک مطلب در تمامی شبکه های اجتماعی ، تاثیر چندانی نخواهد داشت .
از روش ارتقای مطالب ، فقط در کانال های مرتبط استفاده کنید .
حتی اگر شما در تولید محتوای سایت خود ، بسیار خوب عمل کنید ، باید مخاطبان آنها را ببینند تا از آنها استفاده کنند . رقابت برای جذب چشم ها و ذهن ها ، بسیار سنگین است . شما باید تلاش های خودتان در زمینه ترافیک طبیعی و ترافیک پولی را هدفمند کنید . این کار را باید با هدف قرار دادن مخاطبان درست ، در مکان درست و زمان درست ، انجام دهید .
۹ – استفاده خود از شبکه های اجتماعی را زیاد کنید تا ظرفیت آنها را تشخیص دهید .
شما میتوانید مبالغ کمی را برای ارتقای مطالب در توییتر یا فیسبوک در نظر بگیرید تا بتواند مکان هایی را که مخاطبان بیشتری دارد ، شناسایی کنید و ببینید که کدام یک از محتوای شما ، ارتباط بهتری با آنها برقرار میکند . علاوه بر اینکه این کار در تشخیص ظرفیت ها به شما کمک میکند ، میتواند باعث شود که کمی بازدید نیز جذب کنید . به خاطر داشته باشید که فعالیت های مفید در شبکه های اجتماعی ، یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه دادن به سایت شما می باشد و میتواند باعث شود تا بازدید طبیعی بیشتری را دریافت کنید .
اگر شما ردیابی مطالب خود را درست انجام دهید و روش آمارگیری مناسبی هم داشته باشید ، میتوانید تشخیص دهید که چه مخاطبانی به کدام یک از محتوای شما نزدیک شده اند و ایده آل ترین حالت این خواهد بود که بتوانید تشخیص دهید کدام یک از آنها ، از سایت شما خرید کرده اند . این جایی خواهد بود که شما باید بودجه خود را صرف ارتقای مطالب در آن کنید . شما نباید بدون هیچ تحقیقی ، بودجه ای ثابت برای مطالب بی ارزش خود در نظر بگیرید و باید ۱۰۰ درصد به عملکرد آنها نیز توجه داشته باشید زیرا در غیر اینصورت ، هزینه شما هدر خواهد رفت .
۱۰ – اتحادیه تشکیل دهید و از روش های پولی ارتقای مطالب استفاده کنید تا مخاطبانی در خارج از شبکه های خود نیز پیدا کنید .
با تشکیل اتحادیه میتوانید مطالبی که الان در یک جای خاص منتشر شده اند را در مکان های دیگر ، باز نشر دهید . با این کار شما قادر خواهید بود تا مخاطبان بیشتری را پیدا کنید حتی شاید بتوانید فرصت های بیشتری برای به دست آوردن ترافیک طبیعی داشته باشید . البته اگر میخواهید اثر بیشتری را ببینید ، میتوانید از اتحادیه های پولی مانند Outbrain ، Taboola و Zemanta استفاده کنید . اگر شما میخواهید از اتحادیه ها به صورت گسترده استفاده کنید ، باید در این کار احتیاط کنید تا خدایی ناکرده با جریمه گوگل مواجه نشوید .
۱۱ – ارسال ایمیل را فراموش نکنید .
مشتریان شما میخواهند با شما در ارتباط باشند . یک نظرسنجی در سال ۱۳۹۴ نشان میدهد که ۸۶ درصد از مشتریان ، دوست دارند تا حداقل ماهی یک ایمیل از شرکتی که با آن سر و کار دارند ، دریافت کنند .
شما باید فراخوان های خود را به صورت واضح در متن ایمیل قرار دهید و باعث شوید تا مخاطبان روی آن کلیک کنند و به مطلب مورد نظر شما وارد شوند . سعی نکنید در هر ایمیل ، تبلیغ فروش یک محصول را قرار دهید . تولید محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربر با وارد به محتوای شما ، ذهنش درگیر شود و خودش به تنهایی تصمیم به خرید بگیرید نه اینکه شما به اجبار محصولی را به وی بفروشید .
برای مثال ما در چیتاهاست از ارسال ایمیل به کاربران استفاده میکنیم اما هر روز باعث آزار آنها نمیشویم و آنها را مجبور به خرید هاست یا سرویس های دیگر نمیکنیم زیرا ممکن است این عمل ، توسط گوگل اسپم شناخته شود .
نتایج تجاری ملموس ، با تولید محتوای سایت به صورت هوشمندانه محقق میشود .
نشانگر های عملکرد کلیدی ، مانند بازدیدهای ورودی از شبکه های اجتماعی و موتورهای جست و جو ، میتواند به شما نشان دهد که مطالب شما در فضای مجازی ، چه عملکردی را داشته است . ولی شما نیاز به نتایج تجاری ملموس دارید تا بتوانید ارزش آن ها را ثابت کنید .
۱۲ – محتوای خود را با فراخوان های مفید و مرتبط ، تبدیل به محتوایی پر سود کنید .
شما میخواهید خواننده های مطالب شما ، چه اقدامی را انجام دهند ؟ کدام یک از صفحات فعلی شما ، بیشترین نرخ تبدیل را در میان سایر صفحات دارد ؟ کدام یک از مطالب شما مفید ترین پاسخ ها را به نیاز کاربران میدهد ؟ شما باید این سوال ها را از خود بپرسید و آن محتوای پر بازدید سایت خودتان را شناسایی کنید و سعی کنید در آنها از فراخوان های مناسب استفاده کنید . شما باید به خاطر داشته باشید که فراخوان شما ، مرتبط با نیاز کاربران و آن مطلبی باشد که قصد دارید در آن فراخوان ایجاد کنید . فراموش نکنید که از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ردیابی ” نرخ تبدیل ” ، استفاده کنید .
۱۳ – از اجزایی در تولید محتوای سایت خود استفاده کنید که تجارت شما را از حالت یک بعدی خارج کند .
شما باید از اجزایی برای تولید محتوای سایت خود استفاده کنید که حالت چند منظوره به مطالب سایت شما بدهد . با اینکار میتوانید برند خود را محبوب کنید ، یک محصول را به صورت کامل معرفی کنید و کاربران را به خرید آن محصولات ترغیب کنید .
سعی کنید مدارک و گواهی نامه های دریافتی خود را در مطالب ارائه دهید زیرا میتواند به اعتبار مجموعه شما و محتوای سایت شما ، کمک بسیاری کند . همچنین بخش معرفی عوامل اجرایی و نویسنده ها را به سایت خود اضافه کنید زیرا این کار باعث میشود تا مطلب شما ، معتبر تر به نظر برسد و مخاطب بداند که چه کسی و با چه تخصصی ، این مطالب را منتشر کرده است .
۱۴ – بهینه سازی و تولید محتوای سایت ، یک فرآیند طولانی است که نباید رها شود تا منجر به ” بازگشت سرمایه ” شود .
محتوای سایت شما چه شرایطی در موتورهای جست و جو دارند ؟ هر مطلب سایت شما یک فرصت برای به دست آوردن بازدید و مخاطبان می باشد ولی فقط به آن شرط که به طور مداوم با استاندارد های متغییر سئو ، سازگار شود . اگر شما بخواهید هر زمان که گوگل یک به روز رسانی انجام میدهد ، محتوای خود را با آن سازگار کنید ، این کاری زمان بر و حجیم می باشد . حتی نمیتوان به آن فکر کرد که به صورت دستی بخواهیم این تغییرات را اعمال کنیم . پس همیشه مطمئن باشید از ابزارهای مناسب برای ایجاد تغییرات در سطح عمده ، برخوردار هستید .
همه موارد ذکر شده را با هم ادغام کنید .
بازاریاب های هوشمند ، در حال بهبود عملکرد محتوای سایت خودشان هستند و این کار را با در آغوش گرفتن استاندارد های سئو انجام میدهند و همزمان کیفیت مطالب را نیز در سطح بالایی نگه می دارند . درست است که هم سئو و هم بازاریابی ، به تخصص های زیادی نیاز دارند و جنبه های مختلفی دارند ( مثلا بحث فنی در سئو و محتوای برند سازی شده در بازاریابی ) ، اما بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که این دو زمینه ، با هم در آمیخته شوند .
محتوای هوشمند همیشه موثر و بهینه خواهد بود . از همه مهم تر این که این نوع محتوا میتواند باعث ایجاد سودی زیاد در تجارت شما شود .
No comments:
Post a Comment