Saturday, October 21, 2017

9 اشتباه رایج در شبکه‌های اجتماعی که هویت برند شما را به خطر می‌اندازد


دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.
9 اشتباه رایج در شبکه‌های اجتماعی که هویت برند شما را به خطر می‌اندازد


شبکه‌های اجتماعی در حال تجربه رشد چشمگیر روزافزونی در تعداد کاربران هستند. تعداد کاربران فعال این رسانه‌ها در حال حاضر از مرز 5/2 میلیارد نفر عبور کرده است. این افراد زمان قابل‌توجهی را صرف کار با رسانه‌های اجتماعی می‌کنند و همین موضوع کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را وادار به صرف هزینه برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

با این حال این کسب‌وکارها اشتباهات متداولی درراستای اجرای کمپین‌های بازاریابی خود انجام می‌دهند. برای لیست کردن تمام این اشتباهات باید کل روز خود را صرف نوشتن این لیست کنیم، ولی برخی از رایج‌ترین آنها به این صورت می‌باشند:

نادیده گرفتن داده‌ها
این روزها انتظار رسیدن به موفقیت بدون برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل داده‌ها تنها یک آرزو محسوب می‌شود. برای آنکه بفهمید چه محتوایی بهترین عملکرد را برای کسب‌وکار شما به ارمغان خواهد آورد و چه استراتژی‌هایی برای برند شما کارآمد است باید به تجزیه و تحلیل داده‌ها بپردازید. خوشبختانه این روزها جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها چندان سخت نیست. کافی است کمی به جستجو در اینترنت بپردازید تا با ابزارهای تحلیل داده‌های رسانه‌های اجتماعی آشنا شوید.

بی‌دقتی در داستان‌سرایی
دقت کنید تک‌تک واژه‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید ترسیم‌کننده تصویر برند شما هستند. هر محتوایی در هر رسانه‌ای به اشتراک می‌گذارید باید روی تاثیرگذاری خوب بر مخاطبانتان و از بین بردن اثرات بد تمرکز کنید. پیش از اشتراک داستان‌های خود مطمئن شوید که داستانی جالب و ارزشمندی دارید که تنها قصد شما از اشتراک آنها فروش محصولات نیست.

خارج شدن از موضوع
علاوه‌بر انتخاب موضوعات داغ برای داستان‌نویسی دقت داشته باشید که متن شما از موضوع اصلی آن خارج نشود. همراه با ارائه اطلاعات ارزشمند و آموزنده دقت کنید که این اطلاعات با شاخه فعالیت شما مرتبط باشند.

اشتراک محتوای کسل‌کننده
ایده اصلی که در پس بازاریابی در رسانه‎‌های اجتماعی نهفته است تبدیل مخاطب به مشتری است. هرچه مشتری بیشتری داشته باشید درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد. با اشتراک محتوای خسته‌کننده مخاطبان شما تمایلی برای مشارکت با شما نخواهند داشت و حتی شاید آنها را از دست بدهید.

نداشتن شخصیت انسانی
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج بازاریابان استفاده بی‌رویه از پاسخگوهای خودکار برای سرعت بخشیدن به فرایند پاسخگویی به کاربران است. مشتریان دوست دارند با یک انسان واقعی صحبت کنند که به نگرانی‌ها، سوالات و کار آنها اهمیت می‌دهد. تا جای ممکن شخصا به پرسش‌های کاربران پاسخ دهید.

عدم شفافیت
شفافیت کلید جلب اعتماد کاربران شما خواهد بود. مطالعات زیادی نشان می‌دهند کسب‌وکارهای دارای تعامل شفاف با کاربران شانس بیشتری برای داشتن مشتریان وفادار دارند.

اشتراک محتوای قدیمی
این روزها وفادارترین مشتریان برندها نوجوانان نسل جدید هستند که بزرگترین بخش کاربران رسانه‌های اجتماعی را نیز تشکیل می‌دهند. اگر قصد جلب اعتماد این نسل را دارید باید به آنها ثابت کنید که لیاقت این وفاداری را دارید. بدین منظور به‌طور مستمر به انتشار پست‌های داغ، به‌روز و باکیفیت بپردازید.

نادیده گرفتن بازخوردهای منفی
حتی بهترین هم که باشید همواره افرادی هستند که بازخوردهای منفی نثار شما خواهند کرد. کمپانی‌های زیادی تصمیم به نادیده گرفتن این بازخوردها می‌کنند، ولی به‌جای آن توصیه می‌کنیم از فردی که این بازخورد را فرستاده است تشکر کنید و پاسخی حرفه‌ای به مشکلی که اشاره کرده است بدهید.

فالوئر برای فالوئر
وقتی پای تعداد فالوئر به میان می‌آید کیفیت را فدای کمیت نکنید. چیزی که برای برند شما مهم است نه تعداد کاربران، بلکه نرخ مشارکت این کاربران در پست‌ها شماست. برای داشتن چنین کاربران وفاداری توصیه می‌کنیم از ابزارهایی مانند Facebook Insight و Buffer استفاده کنید. این ابزارها برای تحلیل بهترین زمان و نوع محتوای اشتراکی برای داشتن حداکثر مقدار مشارکت کاربران مفید هستند.

No comments:

Post a Comment