Saturday, October 28, 2017

مهارت های بازاریابی ضروری که باید در رزومه ی شما نوشته شده باشد

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.

مهارت های بازاریابی ضروری که باید در رزومه ی شما نوشته شده باشد

حوزه ی کاری بازاریابی به قدری وسیع است که به مهارت های مختلفی نیاز دارد. از سئو گرفته تا طراحی وبسایت و شبکه های اجتماعی. به علاوه بازاریابی برای یک کسب و کار استارتاپی با تبلیغات سنتی کاملا متفاوت است. وقتی استارتاپ ها به دنبال استخدام یک بازاریاب هستند به دنبال مهارت هایی فراتر از تبلیغات سنتی می گردند. در مقایسه با یک گروه ۲۰ یا ۳۰ نفره اضافه شدن یک کارمند جدید به یک گروه دو نفره شرایط خاص تری بوجود می آورد، یعنی نقش هر نفر اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به اینکه ۹۰ درصد از استارتاپ ها با شکست روبرو می شوند پیدا کردن فردی که مهارت های بازاریابی را از بر باشد ضروری است.

مهارت های بازاریابی

استارتاپ ها معمولا سرمایه ی زیادی برای بازاریابی در اختیار ندارند با این حال برنامه ی تبلیغاتی می تواند تفاوت زیادی بین موفقیت و شکست کسب و کار بوجود بیاورد. به همین دلیل آن ها به دنبال کسی هستند که با انرژی، خلاق و مشتاق به یادگیری با آزمون و خطاست. یعنی کسی که بتواند مستقل کار کند. علاوه بر این ویژگی های شخصیتی مهارت های بازاریابی برای هر استارتاپی ضروری ست. اگر به دنبال شغلی در زمینه ی بازاریابی هستید باید این مهارت ها را داشته باشید:

دانش سئو و تهیه ی محتوا

اگر نویسنده ی خوبی هستید که با سئو آشنایی کافی دارد برای هر استارتاپی مناسب هستید. استارتاپ ها باید در دنیای مجازی هم حرفی برای گفتن داشته باشند در نتیجه باید بتوانید وبلاگ نویسی کنید، محتوای ویدئویی خلق کنید و برای سئو هدف گذاری کنید و بعد روند کار را بسنجید. تهیه ی محتوا همان چیزی ست که به استارتاپ جلوه ی خوبی می دهد. با وجود محتوای مناسب با مشتری رابطه ی خوبی برقرار می کنید. برخی معتقدند قابلیت نویسندگی ارزش بیشتری دارد. ولی واقعیت این است که دانستن هر دو به عنوان مهارت های بازاریابی ایده آل است.
پیشنهاد ما :  کلید آمازون درِ تمام خانه ها را باز می کند، پیشرفت تکنولوژی یا احتمال سرقت؟

مهارت های بازاریابی

سئو در هر استارتاپی پیچیده است در نتیجه خیلی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در این زمینه به کمک احتیاج دارند. هر دانشی در زمینه ی سئو می تواند در استارتاپ مفید باشد. مهم ترین ویژگی این مهارت این است که می توانید خودتان آن را یاد بگیرید.

مهارت های کدنویسی پایه ای

اگر در مورد استراتژی سئو و کدنویسی پایه ای مهارت داشته باشید در پیشبرد استارتاپ مثل ستاره می درخشید. معمولا صاحب استارتاپ این دو مهارت را ندارد. کدنویسی می تواند خیلی از کارها را جلو بیندازد. این مورد در استارتاپی که تیم بزرگ و یا پول کافی ندارد اهمیت دوچندان پیدا می کند. با خواندن عبارت “کدنویسی” دستپاچه نوشید. چون هیچ کس از شما انتظار ندارد که مثل متخصصان کار کنید. دانش محدودی در مورد HTML و CSS برای وردپرس، بازاریابی ایمیلی و شبکه های اجتماعی کافی ست. یادگیری این موارد همگی بسیار ساده هستند.

مهارت های بازاریابی

در مورد کدنویسی منابع بسیاری در دسترس قرار دارد. فقط به کمی زمان برای یادگیری آن نیاز دارید و این همان چیزی ست که خیلی از استارتاپ ها ندارند. اگر بتوانید با این مهارت های بازاریابی وارد صحنه شوید حسابی دیگران را تحت تاثیر قرار خواهید داد.

تجربه ی تحلیل دیتا

استارتاپ ها کم کم به سمت دیتا روی آورده اند. هر روز تکنولوژی جدیدی ارائه می شود که قادر است مقادیر بسیاری از دیتا را سریع تر از همیشه تحلیل کند و این بسیار عالی ست. چون نه تنها به راحتی تحلیل می کنید بلکه می توانید راحت تر در مورد کسب و کارتان تصمیم گیری داشته باشید. استارتاپ ها برای بررسی دیتا به یک کارمند کلیدی نیاز دارند چون بخش مشکل و وقت گیر هر کسب و کاری ست. خیلی از استراتژی های بازاریابی آزمون و خطا می شوند. پس به آن ها نشان دهید که می توانید کمپین تست A/B راه اندازی کنید.
پیشنهاد ما :  عادت های ناپسند: به گفته ی محققان آن ها نشان دهنده هوش شما هستند

مهارت های بازاریابی

دیتا هسته ی بازاریابی ست و شرکت ها اطلاعاتی که در مورد کلیک ها، تبادلات و کلمات کلیدی به دست می آورند را برای بهبود روند کار استفاده می کنند. نشان دهید که نه تنها می توانید اطلاعات را گردآوری کنید بلکه تحلیل آن را هم بلدید. گارانتی می کنم این کار وزنه ی سنگینی را از دوش آن ها بر می دارد.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی جای مناسبی برای تبلیغ کردن در مورد یک کسب و کار جدید هستند. خیلی از استارتاپ ها کارمندی که کار اصلیش شبکه های اجتماعی باشد ندارند در نتیجه تمام مسئولیت ها بر دوش بازاریاب می افتد. به خاطر داشته باشید که خیلی ها نمی دانند که مدیریت شبکه های اجتماعی چقدر زمان بر است. باید با شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام آشنا باشید و برای هر کدام یک استراتژی بازاریابی مناسب ترتیب دهید.

وبسایت های کلیدی مناسب با هر استارتاپ را شناسایی کنید. پیش از شروع کار تحقیق کنید. آیا روی پینترست و لینکدین صفحه دارند؟ در غیر اینصورت تصور می کنید که کدام شبکه ی اجتماعی مناسب است؟

مهارت های بازاریابی

بهترین راه بهبود مهارت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی این است که خودتان هم یکی از کاربران فعال باشید. در نتیجه اگر قصد دارید در مورد لینکدین صحبت کنید یک صفحه ی مناسب برای نمونه داشته باشید. در صورتی که ترفند خاصی در شبکه های اجتماعی برای شما موفقیت آمیز بوده این ترفند ها را در اختیار استارتاپ ها قرار دهید.

طراحی

یک استارتاپ باید در شبکه های اجتماعی حضوری قوی داشته باشند به علاوه به عنوان یک برند به مهارت های یک طراحی کارکشته نیاز دارند. به احتمال زیاد هنوز هم روی طراحی وبسایت، ایمیل و بازارایابی ایمیلی کار می کنند. حتی اگر بهترین ایده ی دنیا را هم داشته باشید، وقتی وبسایت شما عملکرد کافی نداشته باشد هیچ وقت موفق نمی شوید.

No comments:

Post a Comment