Saturday, October 14, 2017

داستان سرایی آینده بازاریابی محتوایی در سال 2018 خواهد بود



دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


داستان سرایی آینده بازاریابی محتوایی در سال 2018 خواهد بود

حتما شما نیز تصاویر نشنال جئوگرافیک را بارها و بارها بر روی پلتفرم های مختلف مشاهده کرده اید. حالا سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود 81.7 میلیون فالوور در اینستاگرام نشنال جئوگرافیک با محتوای آن تعامل داشته باشند و از محتوای پولی شان نیز استفاده کنند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است. جلب توجه افراد از طریق عناصر بصری و داستان سرایی می تواند یک روش عالی و قدرتمند برای حفظ آن ها و تبدیل کردنشان به مشتریان وفادار باشد.  به همین خاطر است که  داستان سرایی آینده رسانه های اجتماعی خواهد بود.

با رشد محتوا بر روی رسانه های اجتماعی و استفاده برندهای مختلف از این پلتفرم ها برای توسعه و ترویج محتوای خود، رسیدن به مخاطبان بسیار بر روی شبکه های اجتماعی نیز دشوارتر شده است. اگرچه 37 درصد بازاریابان بر این باورند که بازاریابی بصری یکی از مهم ترین اشکال محتوا برای کسب وکار آن هاست  اما قرار دادن یک تصویر ساده جلوی مشتری و انتظار داشتن از آن ها برای درک محتوای موجود نمی تواند کارساز و موثر باشد.  به همین خاطر است که نشنال جئوگرافیک به مخاطبان خود می گوید که چرا باید متوقف شوند، محتوا را ببینند و با آن تعامل داشته باشند.  این سایت به خاطر تولید تصاویر با کیفیت، رنگی و منحصر به فرد در میان افراد مشهور است. این اولین قدم برای درگیر کردن کاربر و کمک به او برای گشت و گذار در میان سایر محتواهاست.  عنصر تعجب و شگفتی باعث می شود کاربران  متوقف شوند، تصاویر را ببینند و آن را تحسین نمایند.  همین امر موجب می شود نشنال جئوگرافیک طیف وسیعی از مخاطبان را در رسانه های اجتماعی داشته باشد.  این سایت توضیحات زیادی را به همراه تصاویر ثبت شده در پینترست ارائه نمی کند اما توضیحاتی که بر روی تصاویر خود در اینستاگرام می گذارد کافی است.  این موضوع نشان می دهد هنر داستان سرایی کاربران را درگیر می کند و باعث می شود دوباره به سایت بازگردند. تصاویر بصری عناصر بسیار عالی برای کسب تعامل مخاطبان است اما نمی تواند کافی باشد. یک تصویر به طور تقریبی، 8 ثانیه زمان دارد تا بتواند تعامل بیننده را جذب کند. پس این 8 ثانیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نادین هگی مدیر Brand Partnership نظر خود را در مورد فاکتور کلیدی موفقیت نشنال جئوگرافیک چنین بیان می کند:

پایبند بودن به برند، توسعه و انتشار منظم محتوا، استفاده از قدرت تعجب و شگفتی و به آغوش کشیدن فناوری های جدید برای داستان سرایی باعث موفقیت این سایت شده است.

تعاملی بودن اولین مرحله برای تولید محتوای مناسب است:

اولین چیزی که به هنگام تولید محتوا باید مدنظر گیرد تعاملی بودن آن است. محتوا باید جذاب، غیر معمول، شوک برانگیز یا احساسی باشد. محتوای بصری بیشتر از هر نوع محتوای دیگری توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد زیرا قادر است نیازهای احساسی و عاطفی انسان ها را برآورده سازد.  اجازه دهید هر کدام از این عناصر را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

جذاب بودن محتوا:

اگر محتوای بصری جذاب باشد و بتواند حس تعجب و شگفتی را در کاربر ایجاد کند قادر خواهد بود کاربران بیشتری را به تعامل وا دارد.

غیر معمول بودن:

وقتی که محتوایی منتشر می شود باید یک سوال مهم در ذهن کاربر ایجاد کند. این محتوا چیست؟ بعد از اینکه کاربر با این سوال روبرو شد می توان به کمک محتوای موجود اطلاعات بیشتری در مورد او قرار داد.

شوک برانگیز بودن:

محتوای بصری تولید شده باید شوک برانگیز باشد به گونه ای که کاربر بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورد و برای خواندن باقی محتوا تمایل و رغبت بیشتری داشته باشد.

احساسی و عاطفی بودن:

محتوای احساسی می تواند به صورت محتوای تاریخی، شخصی یا موضوعات دیگری بیان شود.  به خاطر داشته باشید دیدگاه هایی که توسط کاربران تولید می شود می تواند بسیار ترغیب کننده باشد.

داستان:

خوب همانطور که مشاهده کردید عناصر بصری عالی ، جذاب، احساسی، شوک برانگیز یا احساسی می تواند اولین گام برای جذب توجه مخاطب باشد. این موضوع بر روی رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  اما بعد از جلب توجه کاربر، باید بتوان او را درگیر محتوا کرد و به خواندن ادامه‌ آن تشویق نمود. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان به چنین هدفی دست پیدا کرد؟ باز هم سایت نشنال جئوگرافیک را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آن ها از بیان داستان های طولانی و دقیق در مورد محتوای تصاویر خود احساس خجالت نمی کنند. کپشن ها همیشه پر از  جزییات دقیق هستند و می توانند موضوع هر تصویر را به خوبی به کاربر منتقل کنند. قرار دادن تمامی این ویژگی ها در کنار هم( استفاده از عناصر بصری، جلب توجه کاربر و استفاده از داستان) باعث می شود فاکتور تعجب و شگفتی در کاربر ایجاد شود. قدرت بیان داستان به مخاطب، تکنیکی است که نباید نادیده گرفته شود زیرا هنگامی که این تکنیک به درستی اجرا می شود و با برنامه ریزی استراتژیک همراه می گردد، می تواند تعامل خوبی با مخاطبان هدف ایجاد نماید.

اشتباهات رایج استراتژی بازاریابی محتوایی:

یکی از اشتباهات رایج بازاریابی محتوایی تولید محتوای نامناسب و حد وسط است. برای اینکه بتوانید با کاربران خود در رسانه های اجتماعی تعامل داشته باشید باید این تاکتیک ها را با هم ترکیب نمایید:

    سرگرم کننده/ تحریک کننده و ایجاد کننده تفکر
    فراهم آوردن کاربرد آسان و موثر
    آموزشی بودن
    جذب کننده
    جذاب بودن از لحاظ بصری
    دقیق و با جزییات
    فراهم آوردن تجربه کاربری مثبت و منحصر به فرد
    به کار بردن اینفوگرافیک ها و داده های بصری بهینه سازی شده

در این مقاله سعی کردیم از محتوای نشنال جئوگرافیک به عنوان نمونه داستان سرایی استفاده کنیم. این سایت تمامی تاکتیک هایی که در بالا بیان کردیم را در خود دارد و به همین خاطر توانسته است توجه مخاطبان را به خود جذب کند و آن ها را دوباره به سایت و رسانه های اجتماعی خود بازگرداند. اگر می خواهید تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشید داستان سرایی و استفاده از عناصر بصری جذاب را در تولید محتوای خود فراموش نکنید.

No comments:

Post a Comment