در این مقاله ما قصد داریم تا ۱۴ روش هوشمندانه در مبحث سئو و تولید محتوای سایت را ، بررسی کنیم . شما با رعایت نکاتی که ذکر میکنیم ، میتوانید فرآیند تولید محتوای سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از طریق تولید محتوای منحصر به فرد ، به رتبه های مناسبی از نتایج موتورهای جست و جو ، دست یابید .
اگر شما نیز میخواهید در این زمینه موفق باشید و با استفاده از محتوای سایت خود بتوانید به بهترین شکل ممکن بازاریابی را انجام دهید ، باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید . لطفا توجه داشته باشید که هر چقدر شما در تولید محتوا خوب عمل کنید و کاربران را ملاک قرار دهید ، اگر از یک سرویس میزبانی ناپایدار استفاده کنید که با قطعی همراه باشد ، اعتماد کاربران را از دست خواهید داد . سایر وبمسترها نیز ، از مقالات شما استفاده نخواهند کرد و آنها را به اشتراک نخواهند گذاشت زیرا این احتمال را میدهند که سایت شما روزی از دسترس خارج شود .
پس قبل از هر چیزی به وجهه خودتان لطف کنید و یک سرویس میزبانی وب مناسب را خریداری کنید . ما در چیتاهاست سرویس هایی با آپتایم ۹۹٫۹ درصد ارائه میدهیم که میتواند به شما این اطمینان را بدهد که محتوای منحصر به فرد شما ، همیشه در دسترس خواهد بود .

گوگل در طی ۵ سال گذشته ، بازی نتایج جست و جو را چندین بار تغییر داده است ولی یک حقیقت همچنان صادق است . تولید محتوای سایت شما ، وسیله ای است که شما با آن میتوانید با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید ، درباره محصولات خود توضیح دهید و سپس بازدیدکنندگان خود را تبدیل به خریدار کنید . بنابر آمار ارائه شده از موسسه بازاریابی محتوا ( CMI ) ، تنها ۴۱ درصد از بازاریابان ، فکر میکنند که اهداف تجارت آن روشن و قابل فهم برای مخاطبان است و فقط این درصد از آنها مفهوم تولید محتوای سایت به صورت هوشمندانه را میدانند .
بازاریاب ها فقط در نحوه تولید محتوا با مشکل مواجه نیستند بلکه نحوه نگرش آنها نیز درست نیست و باعث کاهش درآمد می شود . طی تحقیقاتی که ما انجام داده ایم حدود ۲۰ درصد از محتوای B2C و ۵۰ درصد از محتوای B2B ، با استقبال کاربران مواجه میشود .
نکته : محتوای Business to Business به محتوایی گفته میشود که یک شرکت برای استفاده شرکت های دیگر ارائه میدهد . برای مثال ما در چیتاهاست ، آموزش های نصب وب سرور را منتشر کرده ایم . اگر این آموزش ها توسط مجموعه های دیگر هاستینگ استفاده شود ، محتوای ما B2B خواهد بود . محتوای Business to Consumer به محتوایی گفته میشود که توسط یک شرکت برای استفاده کاربران منتشر میشود . برای مثال ما در همین سایت ، آموزش کار با کنترل پنل cPanel را منتشر کرده ایم . اگر این آموزش توسط مشتریان ما مورد استفاده قرار گیرد ، آن محتوا B2C خواهد بود .
تلاش ها و هزینه های زیادی برای تولید محتوای سایت ، به کار گرفته میشود ولی در آخر این محتوا بدون آنکه هیچ سودی برای سازندگانش داشته باشد ، روی اینترنت گم میشود .
در مقاله ما قصد داریم به صورت هوشمندانه با مبحث سئو و تولید محتوای سایت بپردازیم . در زیر من برای شما روش هایی را بیان خواهم کرد که میتوانید با استفاده از آنها ، مطالب خود را برای موتورهای جست و جو بهینه کنید و سود بیشتری را از تلاش های خود به دست آورید .
محتوای خاص ، همیشه برنده میشود .

محتوا نباید در مورد آن چیزی باشد که تیم بازاریابی شما میخواهد به زبان آورد . محتوا باید آن دسته از اطلاعات و راهنمایی هایی باشد که مخاطب سایت شما میخواهد آن ها را بشوند . شما برای تولید محتوای هوشمندانه باید نیازها ، سلایق و هدف مخاطبان خود را بشناسید .
۱ – شما باید مخاطبان خود را بهتر بشناسید .
فقط انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی ، در این زمینه کافی نمی باشد . مصرف کنندگان شما در کجای اینترنت زندگی میکنند ؟ هدف آنها از حالت های مختلف جست و جو ، چه چیزی می باشد و چرا در شبکه های اجتماعی به برند شما نزدیک میشوند ؟ در آن زمان ، آنها چه تصمیمی خواهند گرفت و چه اقدامی انجام میدهند ؟ اینکه شما بدانید که برای چه مخاطبی دارید مطالب خود را نگارش میکنید ، از مباحث بنیادین تولید محتوای سایت شما می باشد .
۲ – فرصت های موجود را از طریق تحقیقات موضوعی ، کشف کنید .
شما تا چه اندازه با محیط رقابتی که در آن به تولید محتوا میپردازید ، آشنا هستید ؟ امروزه شما در حال رقابت برای دیده شدن و کلیک ها هستید . ممکن است که رقبای واقعی شما ، شرکت های دیگر باشند ولی رقبای مجازی شما در نتایج جست و جو ، میتوانند شرکت ها ، برندهای رسانه ای ، وبلاگ ها و سایر موارد باشند . اگر شما نگاهی مفهومی به تصویر کلی این رقابت نداشته باشید ، ممکن است هرگز در این رقابت ، دیده نشوید .
شما باید رقبای خود را بررسی کنید و ببینید که در ای رقابت ، آنها چه موارد مهم و کلیدی را ، پوشش نداده اند . از این طریق و با پوشش دادن این موارد ، شما میتوانید در لحظاتی که رقابت حساس می باشد و اهمیت زیادی دارد ، بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب کنید .
۳ – فرمت مطالب خود را عاقلانه انتخاب کنید .
کدام یک از فرمت های رسانه ای ، میتواند بهتر بیانگر پیام شما باشد و مخاطبان را جذب از تمامی پلتفرم ها جذب کند ؟
شما نباید خودتان را محدود کنید . یک مطلب شما میتواند حالت های مختلفی از رسانه را در خود داشته باشد . مانند عکس هایی که میتوان آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت ، کلیپ های ویدئویی کوتاه یا استفاده از SlideShare ها .
این فرمت های مختلف رسانه ای ، علاوه بر اینکه به شما کمک میکنند تا پیام خودتان را بهتر منعکس کنید ، همچنین به شما کمک خواهند کرد تا در نتایج جست و جوی های مختلف گوگل ( مثلا Google Images ) حضور داشته باشید یا در پلتفرم هایی مانند یوتیوب ، مطالب خود را به اشتراک بگذارید .
ارائه محتوای قابل اندازه گیری ، برای معیارهایی که مهم هستند .

بازاریاب هایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند ، پیشرفت هایی در زمینه فعالیت های تجاری خود داشته اند . فقط ۲ سال پیش ، موسسه بازاریابی محتوا آماری را ارائه داد که نشان میداد تنها ۲۱ درصد از بازاریاب های B2B ، در رهگیری میزان بازگشت سرمایه خود ، موفق عمل کرده بودند . ولی حالا در سال ۲۰۱۷ :
- ۷۲ درصد از بازاریاب ها میتوانند میزان بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری کنند .
- ۵۱ درصد از بازاریاب ها از نقشه های اندازه گیری استفاده میکنند تا بتوانند اهداف تجارت خود و میزان پیشرفت خودشان را در این زمینه ، بررسی کنند .
- ۷۹ درصد از بازاریاب ها در حال استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل هستند .
شما چگونه میتوانید تلاش های خود در زمینه بازاریابی محتوا را ، قابل اندازه گیری کنید ؟
۴ – معیار های دارای اهمیت را پیدا کنید و اهداف تجارت خودتان را هم تراز با آنها قرار دهید .

کدام یک از نشانگرهای کلیدی عملکرد شما ( KPI ) ، بیانگر داستان واقعی موفقیت محتوای شما می باشد ؟ ایده آل ترین حالت ممکن این است که شما عملکرد محتوای خود را در سراسر مسیر مربوط به ” قیف تبدیل ” ، اندازه گیری کنید . درست از لحظه ارتباط اولیه با مخاطب تا حفظ وی و ارائه توضیحات محصول به وی و در نهایت تا لحظه ای که مخاطب شما اقدام به خرید کند . حتی بعد از خرید نیز باید میزان رضایت مشتری خود را اندازه گیری کنید .
از مهمترین عواملی که به بازاریابان B2B کمک میکند تا میزان موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنند ، عبارتند از : بازدید سایت ، اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی ، زمان سپری شده روی سایت و نرخ های تبدیل . این اولویت ها برای بازاریابان B2C نیز ، مشابه است .
۵ – بهینه سازی مطالب برای موتورهای جست و جو را هسته مرکزی نگارش و تولید محتوای سایت خود قرار دهید .
شما میتوانید با بهینه سازی استراتژیک مطالب خود ، معیارهای دیده شدن مانند : نحوه ارتباط کاربر با سایت ، زمان سپری شده روی سایت ، اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی و نرخ های تبدیل را ، بهبود بخشید .
شما باید میزان خونایی مطالب خود را با بهینه سازی تگ های عناوین ، توضیحات متا ، سرتیترها ، عکس ها و متن مطلب ، افزایش دهید و آنها را با استاندارد های فعلی سئو ، تطبیق دهید .
با استفاده از ساختارهای مناسب لینک های داخلی ، باعث شوید تا بازدیدکننده به کلیک روی صفحات وب سایت شما ادامه دهد و سایت شما را ترک نکند . شما با استفاده از بخش مطالب محبوب ، تجربه کاربران از سایت خود را ، تجربه ای ماندگار کنید .
اگر شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنید ، میتوانید جهت بهینه سازی بخش های مختلف وب سایت خود ، از افزونه سئوی سایت Yoast استفاده کنید . ما آموزش کاملی در ارتباط با نحوه کارکرد این افزونه منتشر کرده ایم که میتوانید از طریق این لینک وارد آن شوید . توجه داشته باشید که بهینه سازی داخلی سایت ، به اندازه ساخت بکلینک ، در رتبه سایت شما دارای اهمیت می باشد . پس از آنها غافل نشوید و به آنها توجه کنید .
۶ – سعی کنید از اتوماسیون و خودکار سازی فرآیندهای مربوط به دریافت گزارشات و آمارگیری ها ، بهره ببرید .
در بالا ما مطرح کردیم که برای تولید محتوای سایت ما نیاز داریم که نیازهای کاربران را بدانیم و بعد از انتشار مطالب ، آمار آنها را بررسی کنیم تا بتوانیم بفهمیم که عملکرد محتوای منتشر شده ، چگونه بوده است . استفاده از ماشین ها در این زمینه بسیار دارای اهمیت می باشد خصوصا اگر ما با حجم عظیمی از داده های متغییر طرف باشیم . شما با بررسی الگوهای داده به صورت لحظه ای ، میتوانید تغییرات رفتاری در خریداران خود را شناسایی کنید ، رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و به صورت کلی با استفاده از ابزارهای اتوماتیک ، میتوانید بازار فعالیت خود را به صورت کامل ، بررسی کنید .
ایده آل ترین حالت این است که سیستم های خودکار شما ، عملکرد هر یک از مطالب شما را بررسی کنند و صفحاتی که دارای عملکرد مناسب می باشند را ، به شما معرفی کنند . همچنین به شما کمک کنند تا اشکالات موجود در سایر مطالب را تشخیص دهید و توجه شما را به فرصت هایی ارزشمند ، برای بهبود عملکرد سایتتان ، جلب کنند .
ابزارهای اتوماتیک آمارگیری ، میتوانند به شما کمک کنند تا عملیات های مورد نیاز خودتان را با صرف وقت کمتری انجام دهید و این وقت را برای انتشار مقالات مفید و دست یابی به اهداف تجارت خود ، استفاده کنید .
No comments:
Post a Comment