دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده
است.
سه راه درآمدزایی از محتوا
برچسبهابازاریابی محتوایی, تبلیغات native, تبلیغات همگن, درآمدزایی از محتوا, رپورتاژ
کسب و کارهای مختلف در هر زمینهای که در حال فعالیت اقتصادی باشند از طریق محتوا میتوانند به کسب و کار خود به طور مستقیم یا غیر مستقیم رونق ببخشند. رویکرد استفاده از محتوا بنا به حوزه فعالیت آن کسب و کار استراتژیهای مختلفی میتواند داشته باشد. البته برای شروع درآمدزایی از محتوا باید راه دور و درازی طی شود لازم به ذکر است که راه میانبر و جدیدی نیز برای درآمدزایی از محتوا وجود دارد. در اینجا وقتی از محتوا حرف میزنیم منظور محتوای متنی است.
رپورتاژ آگهی
در مطلب تفاوت رپورتاژ آگهی و تبلیغات native رپورتاز آگهی را به طور خلاصه اینگونه تعریف کردیم:
رپورتاژ آگهی محتوایی است که یک شرکت بنا به دلیلهای مختلف برای قرار دادن در سایتهای دیگر آماده میکند و در اختیار آن سایتها قرار میدهد. به خاطر قرار دادن این متن در آن سایتها مبلغی پرداخت میشود. این مبلغ به واسطه رنک و اعتبار آن سایت منتشر کننده تعیین میشود و نرخ ثابتی ندارد. متن عموما حاوی خبری از شرکت است، سعی در معرفی چیزی یا موردی از شرکت را دارد که اکنون اتفاق افتاده است.
در این نوشته به بررسی ریپورتاژ آگهی پرداختهایم.
مزیتهای درآمدزایی از رپورتاژ آگهی
در این روش منتشر کنندهها در تولید رپورتاژ آگهی شرکت نمیکنند، محتوای منتشر شده برای منتشر کننده مسئولیتی به همراه ندارد و وظیفه پاسخگویی از طرف منتشر کننده نسبت به کسب و کار وجود ندارد.
نقد درآمدزایی از طریق رپورتاژآگهی
در این روش وبسایتها در دو صورت میتوانند امید به جذب رپورتاژ آگهی داشته باشند، یا اینکه دارای رتبه بالای الکسا باشند و یا در زمینه خاصی بسیار تخصصی عمل کرده باشند و برای کاربران خاصی محتوای منحصر به فرد تولید کرده باشند. برای به دست آوردن رتبه بالای الکسا علاوه بر وقت باید هزینه زیادی نیز صرف شود.
ایجاد کانالهای مختلف برای انتشار محتوایی که تولید میشود به نوعی کسب درآمد به طور غیر مستقیم است. بازاریابی محتوایی قطعا می تواند منجر به درآمد بشود.
در این نوشته مفصل تر به بررسی تاریخچه بازاریابی محتوایی پرداختهایم.
مزیت درآمدزایی از طریق بازاریابی محتوایی
در این روش رسانه برای هر مجموعه ساخته میشود و همین رسانههای ثابت در پیوند همیشگی با کسب و کار قرار دارند در این روش داراییهای شرکت شما افزایش پیدا میکند.
نقد درآمدزایی از محتوا به روش بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی به درآمد غیر مستقیم می رسد. این نوع از بازاریابی شدیدا به نیروهای محتوایی که کار شما را انجام میدهند وابسته است و اگر رویکرد آنها منسجم نباشد و هدف و استراتژی درستی را برایتان تصویر نکردهاند نمیتوان به آن امید چندانی داشت، از طرف دیگر در چند ماه اولیه این درآمد غیر مستقیم حاصل نمیشود ولی در بلند مدت درآمد آن میتواند بالا باشد.
راه جدید و میانبر درآمدزایی از محتوا
به کارگیری ابزار توانمند تبلیغات native همچون taboola و کانگورو راه میانبری برای کسب درآمد از انتشار محتوا بود. پلتفرم کانگورو با در اختیار دادن کد جاوا اسکریپت یا پلاگین وردپرس در اختیار منتشر کنندهها و انواع کسب و کارها این امکان را میدهد که بتوانند از انتشار محتوا کسب درآمد کنند. در واقع آن کد، باکسی را در صفحات داخلی به وجود میآورد که به مخاطبین سایت، مطالبی را پیشنهاد میدهد و اگر مخاطبین سایت شما بر روی مطلب پیشنهادی کلیک کردند مبلغی به پنل شما واریز میشود که میتوانید آن را نقد کنید.
مزیتهای درآمدزایی از محتوا و با رویکرد تبلیغات NATIVE
در این روش سرعت کسب درآمد از محتوا بسیار سریع است منتشر کنندهها از یک فضای خالی در پایین مطالب خود شروع به کسب درآمد میکنند، در واقع در این روش برخلاف سایر روشهای گفته شده در بالا کسب درآمد به نیروی اجرایی برای محتوا آنچنان وابسته نیست. همچنین به زمان وابسته نیست و منتشر کنندهها در هر رده از رتبه الکسا و یا با هر تعداد فالور در انواع شبکههای اجتماعی میتوانند به سادگی کسب درآمد را شروع کنند. مزیت دیگر این روش مبتنی بر تبلیغات native اتوماتیک بودن آن است. در این روش برخلاف سایر روشها راه کسب درآمد اتوماتیک و بدون درسر است و منتشر کننده درگیر پروسه تولید و ظرائف انتشار محتوا نمیشود.
No comments:
Post a Comment