Sunday, October 15, 2017

لزوم استفاده همزمان از توئیتر و فیسبوک برای توسعه کسب‌وکار


دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.


لزوم استفاده همزمان از توئیتر و فیسبوک برای توسعه کسب‌وکار

توییتر و فیسبوک اطلاعات را در دو قالب کاملا متفاوت در دسترس مخاطبان قرار می‌دهند. هرچند بخش بزرگی از مخاطبین این دو رسانه مشترک هستند، ولی روش‌های متفاوتی برای رفع نیازهای بازاریابی کسب‌وکارهای مختلف در پیش می‌گیرند. توییتر محبوبیت بیشتری بین بازاریابان و رده سنی 18 تا 29 سال دارد. این درحالی است که فیسبوک دسترسی بهتری به افراد مسن‌تر و زنان دارد.
کاربران شبکه‌های اجتماعی
به نظر می‌رسد فیسبوک شبکه دوستدار خانواده باشد. سهم استفاده افراد مسن از شبکه‌های اجتماعی رشد کم‌نظیری را طی سال‌های گذشته تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که، در سال 2011 سهم کاربران بالای 65 سال شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده برابر با 33 درصد بوده است. این مقدار در سال 2009 تنها 13 درصد بود. فیسبوک در صدر شبکه‌های اجتماعی است که توسط کاربران بالای 65 سال استفاده می‌شود.
کاربران توییتر نیز بین سنین 25 تا 34 سال در مقایسه با اواخر سال 2010 دو برابر (از 9 درصد به 19 درصد) شده و کاربران 33 تا 44 ساله نیز رشد معنی‌داری (از 8 درصد به 14 درصد) داشته است.

آیا فیسبوک کافی نیست؟
به‌یقین همه شما (حتی افرادی که از آن استفاده نکرده‌اند) با توییتر آشنایی دارید. طبق آمار منتشرشده توسط TechCrunch.com در سال 2012:

    15 درصد از افراد بالغ در ایالات متحده از توییتر استفاده می‌کنند
    14 درصد از مردان بزرگسال از توییتر استفاده می‌کنند
    15 درصد از کاربران توییتر زنان بالغ هستند
    26 درصد از کاربران توییتر بین سنین 18 تا 29 سال قرار دارند و
    8 درصد از کاربران توییتر استفاده روزانه از آن دارند.

دلیل این محبوبیت توییتر ساده است: انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و توییتر یک شبکه اجتماعی سرراست، بی‌پرده و بدون زواید است. هرچند بیشتر کاربران توییتر را نوجوانان تشکیل می‌دهند، حدود 4 درصد (1.6 میلیون نفر) از کاربران توییتر افراد بالای 65 سال هستند.

دلیل محبوبیت توییتر برخلاف محدودیت‌های آن چیست؟
توییتر برخلاف برنامه‌های دیگر شما را با انبوهی از دستورالعمل‌های پیچیده بمباران نمی‌کند و کاربران را با گزینه‌های گیج‌کننده بسیار برای شخصی‌سازی سردرگم نمی‌کند. صفحه فیسبوک خود را بدون پروفایل و تصویر کاور در نظر بگیرید. احتمالا به نظر شما نیز چندان جالب نخواهد بود. ولی توییتر بدون هیچ‌کدام از اینها توانسته است موفق شود. درواقع توییتر در عین سادگی موفق به جلب نظر کاربران شده است.

فیسبوک یا پلیس مجازی!
یکی از دلایل دیگر افزایش محبوبیت توییتر امکان تنظیم چندین حساب توییتری با اهداف و علایق مختلف است. این در حالی است که اگر شما بیش از یک حساب شخصی در فیسبوک ایجاد کنید به احتمال زیاد حساب شما حذف شده و یا به حالت تعلیق درمی‌آید. حتی شنیده شده است که فیسبوک حسابی را به‌دلیل عدم‌صداقت کاربر در ثبت نام دبیرستانی که در آن مشغول تحصیل بوده است حذف کرده است!

توییتر نردبانی برای ترقی
توییتر برای معرفی مختصر و مفید محصولات، خدمات، سازمان و ارزش‌های آن بسیار عالی است. به این کار اصطلاحا "Elevator Pitch" گفته می‌شود. درواقع باید فرض کنید که مشتری خود را در آسانسور دیده‌اید و زمان اندکی برای بازاریابی محصول خود دارید.

فیسبوک محلی برای جذب مشارکت
فیسبوک پلتفرمی کم‌نظیر برای دسترسی به مصرف‌کننده در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد ولی نسبت به توییتر شانس کمتری برای دریافت لایک دارید. از طرفی در فیسبوک امکان استفاده از محتوا و اطلاعات بیشتری دارید تا نظر کاربر را به خود جلب نمایید.

از دست ندهید:

سه گام پیش از شیرجه در دریای بیکران اینستاگرام
برای یک روابط عمومی موفق باید از کجا شروع کنیم؟
حضور پر رنگ آدیداس در شبکه‌های اجتماعی
اهمیت داستان‌سرایی در جذب مخاطب
چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟
خودشیفتگی؛ بزرگترین دلیل شکست در بازاریابی ایمیلی
چگونه محل کارمان را روی گوگل مپس ثبت کنیم؟
چرا نباید از ربات‌های اینستاگرام استفاده کنیم؟
داستان پیروزی مرسدس بنز در بازاریابی به کمک رسانه
استراتژی بازاریابی Red Bull در شبکه‌های اجتماعی

No comments:

Post a Comment