دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده
است.
چگونه می توانیم با هزینهای اندک، برندسازی کنیم؟
برند سازی یا برندینگ چیست ؟
روشهای برندسازی باهزینه اندک
برند یک واژه و نام تجاری ست که توانسته جای خود را در ذهن عموم مردم باز کند. برند تجربه و تصویری از محصول و خدمتی مشخص است که مصرف کنندگان با آن در ارتباط هستند. نام تجاری از طریق اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکتی که صاحب آن است، شناسایی می شود. برندسازی زمانی صورت می گیرد که این تجربه و تصویر بازاریابی شود و اینگونه توسط افراد بیشتری قابل تشخیص خواهد بود و در میان شرکت های متنوع و مختلفی که همین محصول و خدمت را ارائه می دهند، به واسطه ی محصولات و خدمات مشخصی شناسایی می شود. برندسازی در حوزه ی بازاریابی اینترنتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و به شرکت ها اجازه می دهد شهرت خود را از طریق گسترش محصولات و خدمات شان، بهبود داده و درآمد خود را افزایش دهند.
انواع برندسازی
برندسازی مشارکتی یا Co-Branding: مشارکت با برندی دیگر جهت دستیابی به هدف
برندسازی دیجیتال: وب سایت، رسانه های اجتماعی، بهینه سازی موتور جستجو، استفاده از وب برای تجارت
برندسازی شخصی یا Personal Branding: روش هر فرد برای ایجاد اعتبار و شهرت برای خودش
برندسازی علّی: برندتان را با یک نیت خیر خواهانه همسو کنید؛ یا مسئولیت اجتماعی شرکت
برندسازی کشوری: تلاش برای جذب توریست و کسب و کار
بحث برندینگ بسیار گسترده و پُرشاخه است ولی ما در این مقاله راه های ساده و خلاقانه ای را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید برندینگ خود با صرف هزینه اندک تبلیغ کنید .
۱- به سراغ برندسازی مشارکتی بروید
اصولاً برندسازی فرایندی زمانبر است و به این راحتیها به دست نمیآید. مشارکت با برندهای قدرتمند، یک راه میانبر برای این است که شما برندتان را ترویج دهید و به دیگران بشناسانید و این میشود برندسازی مشارکتی یا Co-branding.
البته کار با هر برند قدیمی درست نیست و میزبان، باید برندی باشد که با کار و تولیدات شما و سازمانتان همخوانی داشته باشد.
۲- سرویس مشتری را اولویت خود بدانید
شما باید ارائه یک تجربه عالی به مشتری را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که یک مشتری راضی بسیار باارزش است و میتواند مشتریان زیادی برای شما جور کند. به طور مثال زاپوس (Zappos) یک شرکت آنلاین بسیار موفق در حوزه فروش کفش و لباس است. این شرکت تمام هموغم خود را بر بهبود تجربه مشتری گذاشته است و با همین شیوه توانسته سایر مسائل و چالشها را حل کند و هزینه بسیاری را در بخش تبلیغات و بازاریابی صرفهجویی نماید.
۳-حضور مستمر در شبکههای اجتماعی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید همین راهکار ساده، یکی از شیوههای مؤثر برندینگ است؛ آنهم با هزینهای ناچیز و یا شاید تقریباً بدون هزینه. اینکه شما در شبکههای اجتماعی حضور دائمی دارید، صفحه خود را بهروز میکنید و به کامنتهای مخاطبان پاسخ میدهید، همگی از زنده بودن کسبوکار و برند شما حکایت دارد.
نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که شما باید بدانید مخاطبانتان و مشتریان بالقوه و کنونی کسبوکارتان، به هنگام وبگردی، بخش عمده زمان خود را در کجا سپری میکنند. چرا که رفتن به سراغ افراد، در همان زمان و مکانی که هستند، فوقالعاده مهم و ارزشمند است. به دادههایی که از افراد دارید دقت کنید. ممکن است اغلب مخاطبان شما وقتشان را عمدتاً در یک شبکه اجتماعی خاص بگذرانند (مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر یا هرجای دیگر). در این صورت میتوانید در زمان و انرژی خود صرفهجویی کنید و بر یک حوزه تمرکز داشته باشید. البته بازهم نباید از دیگر شبکههای اجتماعی غافل شوید. بههرحال واضح است که حضور مؤثر در شبکههای اجتماعی، بهصرف زمان نیاز دارد و در اینجا قدری بحث «مدیریتی» میشود.
۴-وبلاگ نویسی کنید
یکی از بهترین روشهای برقراری ارتباط با کاربر داشتن وبلاگ است. وبلاگ ابزاری مفید است که به شما کمک میکند از طریق ایجاد محتواهای آموزندهای که با جستجوهای افراد منطبق است، به مشتریان واجد شرایط دست پیدا کنید کسانی که هویت شما را دوست دارند. همچنین وبلاگ باعث ارتقا برند تجاری شما می شود و شهرت و ترافیک وب سایت شما را افزایش داده و نهایتا برگشت سرمایه را افزایش می دهد.
پس سعی کنید حتما وبلاگ داشته باشید و در وبلاگ نویسی مهارت کسب کنید. وبلاگ نویسی خوشبختانه کار ارزانقیمتی است و به تخصص فوقالعاده پیچیدهای نیاز ندارد. با اینحال باید وبلاگ نویسی را بهطور مستمر، با زمانبندی مشخص و بهطور حرفهای دنبال کنید؛ همانند استراتژی حضور در شبکههای اجتماعی که در بالا شرح آن گفته شد
No comments:
Post a Comment