Sunday, October 22, 2017

چهار گام اساسی در طراحی استراتژی محتوا در فیسبوک

دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده است.

چهار گام اساسی در طراحی استراتژی محتوا در فیسبوک

بدون شک فیسبوک یکی از برترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است که در سال‌های اخیر نرخ رشد ثابتی در تعداد کاربران خود تجربه کرده است و به‌سرعت با تغییرات نوین شبکه‌های جدید در جهت جلب حداکثری مشارکت کاربران در محتوا انطباق می‌یابد.

فیسبوک خود را به‌عنوان شبکه‌ای معرفی کرده است که می‌تواند برای تمام کسب‌وکارهای مختلف با محصولات و خدمات متفاوت مفید واقع شود. از همین سو به نظر می‌رسد آغاز یک کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بدون استفاده از فیسبوک غیرممکن باشد. در ادامه راهکارهایی برای طراحی استراتژی بازاریابی محتوا در فیسبوک ارائه می شود:

با اصول پایه‌ای شروع کنید
پیش از هر اقدامی وضعیت جاری برند خود را تحلیل کنید. این تحلیل شامل مخاطبان، دسترسی برند به آنها، شعار بازاریابی، رقبای موجود و اهداف برند می‌شود.

-مخاطبین هدف
هر باری که شروع به طراحی یک استراتژی بازاریابی جدید می‌کنید، مخاطبین هدفتان را در نظر بگیرید. این مخاطب برای هر صنعتی منحصربه‌فرد است ولی در کل می‌توان گفت مخاطبین هدف شامل افرادی می‌شود که علاقه قابل‌قبولی برای خرید از شما دارند.

-شعار بازاریابی
فیسبوک در اختیار شماست تا شهرت و دسترسی برند شما را بالا ببرد. بنابراین پیش از هر چیز به این فکر کنید که برند شما چه پیغامی برای مخاطبانتان خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع محتوای تولیدی شما قطعا هدفمندتر خواهد شد.

-رقبای فعلی
همواره سعی کنید گوشه چشمی روی فعالیت رقبای خود داشته باشید. رقبای شما برای جلب توجه مخاطبان خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟ توصیه ما این است که لیستی از رقیبان جاری خود تهیه کرده و آنها را در فیسبوک زیر نظر داشته باشید.

-اهداف
موضوع بعدی که باید پیش از شروع به کار در نظر داشته باشید اهداف شماست. مطمئن شوید که دیدگاه کلی و مختصری از اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود در ذهن دارید. توصیه می‌کنیم که برای شروع اهداف ساده‌ای در نظر بگیرید.

رقبای خود را زیر نظر داشت باشید
همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم رقبای خود را فراموش نکنید. هم از اشتباهات و هم از موفقیت‌های آنها می‌توانید درس بگیرید. همچنین می‌توانید به صفحه فالورهای آنها سر بزنید و تعداد کاربران خود را افزایش دهید. سعی کنید عملکرد محتوای اشتراکی آنها را بررسی کنید. توجه عمیقی روی محتوای موفق، عبارات کلیدی بکاررفته در آنها، نوع محتوای بصری و میزان دسترسی که این پست‌ها به مخاطبان داشته‌اند داشته باشید. رویه ساده‌ای که باید در پیش بگیرید تحقیق روی عملکرد بهترین و بدترین محتوای اشتراکی رقبا است.

به برنامه خود عمل کنید
حال که جوانب اولیه را در نظر گرفته‌اید زمان ایجاد استراتژی فرا می‌رسد.
زمان‌بندی منظمی برای ارسال پست داشته باشید. زمان و تاریخ دقیق هر پست را از پیش مشخص کنید. در این میان تحلیل عملکرد پست‌ها را نیز فراموش نکنید. به نتایج داده‌هایی که از تحلیل عملکرد رقبا به دست آورده‌اید نیز توجه کنید.
تولید محتوای خود را به دقیقه نود موکول نکنید. از پیش محتوا را آماده کنید و درصورت لزوم آن را ویرایش کرده و به بلوغ برسانید. سعی کنید همواره چند محتوای عمومی بدون محدودیت زمانی برای مواقع اورژانسی داشته باشید.
بازبینی
این گام آخرین گام است ولی پایان کار نیست. هیچ کمپین بازاریابی ممتدی به اندازه کافی موفق نخواهد بود مگر آنکه به‌طور مرتب استراتژی‌های خود را ارزیابی و در صورت لزوم آن را تغییر دهید. معمولا توصیه می‌شود که بازبینی برای دوره‌های مشخص روزانه، هفتگی و ماهانه صورت می‌پذیرد. دوره روزانه برای تازه‌کارها مفیدتر خواهد بود.







No comments:

Post a Comment