دوستان عزیز این مطلب از این سایت اینجا آمده
است.
10 اصل مهم بازاریابی در شبکه های اجتماعی
اصل اول : برداشت هوشمندانه
برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی و مرجع اصلی آن کسب و کار اینترنتی نیازمند این هستیم که هوشمندانه نیازمندیهای مخاطبان را در شبکه های اجتماعی رصد کنیم و محتوای تولید شده آنان را بصورت چراغ خاموش مورد بررسی قرار دهیم و سپس متناسب با این علاقه مندیها ، شروع به تولید محتوای یکتا کنیم.
اصل دوم : تمرکز
قانون بسیار مهمی در کسب و کارهای اینترنتی و تولید محتوای مورد نیاز وجود داره دال بر اینکه روی یک موضوع واحد متمرکز بشید . موضوعی که در اون بخش تخصص لازمه رو دارید و این خیلی بهتر از این هستش که شما در چندین بخش وارد شوید که در هیچ کدوم تخصص لازمه رو ندارید.یک استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند را دارد، شانس موفقیت بسیار بیشتری نسبت به آن استراتژی گستردهای دارد که میخواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.
اصل سوم : کیفیت محتوای تولید شده
همیشه بدنبال این باشید که محتوای با کیفیت و غنی تولید کنید تا مخاطبان شما بعد از خواندن اون در پی معرفی و به اشتراک گذاری اش باشند نه اینکه با اولین نگاه برای همیشه با شما و محتوای ارائه شده خداحافظی کنند.
[irp]
برای موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی باید گام به گام و با استراتژی منسجم و با صبر و حوصله پیش روید. در موارد استثنائی شاید بتوان سریع تر به موفقیت رسید ولی لازمه بهره برداری اصولی و بلند مدت داشتن نگاه حرفه ای به این حوزه هستش تا تضمینی برای فراهم آوردن یک پشتوانه غنی از مخاطبین علاقه مند باشد.
اصل پنجم : توزیع اتوماتیک
اگر شما محتوای باکیفیت و درستحسابی تولید کنید و برای ایجاد گسترهی باکیفیت مخاطبان آنلاین خود تلاش کنید، آن افراد، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیسبوک، لینکدین و همینطور در وبلاگهای خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.
این اشتراکگذاریها و بحثهای شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل میگردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید میتوانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوهی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.
اصل ششم : ارزش آفرینی
باید روی ایجاد ارزش افزوده تاکید داشته باشید. یعنی بجای وارد شدن در مقوله بحث و ایجاد ارتباط غیرکاری ، روی تولید محتوای حرفه ای متمرکز شوید.
اصل هفتم : قدردانی
یکی از مهمترین مولفه های موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی ارزش دهی به مخاطبانتان هستش وباید بتوانید از مخاطب وفادار به محتوای خودتون قدردانی کنید.
اصل هشتم : حضور مداوم
برای موفقیت ادامه دار در بازاریابی شبکه های اجتماعی باید بتوانید تولید محتوای مداوم و با پشتیبانی قوی داشته باشید. در دسترس بودن شرط مهم این مقوله است.فالوئرهای آنلاین میتوانند بسیار بیوفا و دمدمی باشند. اگر شما برای چند هفته یا چند ماه ناپدید شوید، مطمئنا برای جایگزین کردن شما درنگ نخواهند کرد.
اصل نهم : اقدام متقابل
نمیتوانید از دیگران انتظار داشته باشید مطالب شما را بخوانند، درموردش صحبت کنند و آن را به اشتراک بگذارند، مگر این که شما هم همین کارها را در قبال آنها انجام دهید. بنابراین، بخشی از زمانی که در شبکههای اجتماعی صرف میکنید باید به اشتراکگذاری و صحبت در مورد مطالب دیگران اختصاص داشته باشد.
اصل دهم : شناسایی
باید بصورتی خستگی ناپذیر بتوانید بدنبال افراد موفق و تاثیرگذار این حوزه باشید و با استفاده از این افراد بازاریابی موفقی رو ایجاد کنید.این افراد منبع بسیار مهمی هستند و می توانند در این راه نخاطبان ارزشمندی رو برای کسب و کار شما فراهم نمایند.
No comments:
Post a Comment