چطور یک وبلاگ موفق را راه اندازی کنیم؟
در عصر دیجیتال امروزه، با افزایش تبلیغات و بالا رفتن تقاضای مصرف رسانهها، اهمیت بازاریابی محتوا را نمیتوان کمرنگ کرد. بازاریابی محتوا یی که محتوای ارزشمند برای کاربران به منظور جذب آنها به کسب و کار شما فراهم میکند، روشی عالی برای بهبود تاکتیکهای بازاریابی سنتی است و برند شما را معرفی میکند. یکی از مهمترین برنامهها برای بازاریابی محتوایی، ایجاد یک وبلاگ است.
مطالعات نشان میدهد که بازاریابی محتوایی بسیار کارساز است. بر اساس یک مطالعه بازاریابی محتوایی، ۷۴.۲ درصد از شرکتها گزارش دادهاند که بازاریابی محتوایی هم کیفیت و هم کمیت مشتریان آنها را افزایش داده است و همچنین ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند یک شرکت را از طریق مقالات و محتوا بشناسند تا از طریق تبلیغات.
یکی از بخشهای اساسی استراتژی بازاریابی محتوایی، وبلاگ نویسی است. یک وبلاگ به شرکت شما این امکان را میدهد تا شهرت خود را به عنوان یک رهبر فکری بسازید و با یک جامعه از متخصصان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید. هنگام راه اندازی یک کسب و کار، یک وبلاگ تمایز قابل توجهی ایجاد میکند. Hubspot گزارش میدهد که بازاریابانی که از وبلاگها استفاده میکنند ۶۷ درصد مشتری بیشتری دریافت کردهاند.
اگر معتقدید که داشتن یک وبلاگ مهم است، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، به موارد زیر توجه کنید. این موارد به شما در تعیین استراتژی وبلاگ نویسی و همچنین نحوه اجرای آن به طوری که جذب مشتری نمایید، کمک میکند.
مطالعات نشان میدهد که بازاریابی محتوایی بسیار کارساز است. بر اساس یک مطالعه بازاریابی محتوایی، ۷۴.۲ درصد از شرکتها گزارش دادهاند که بازاریابی محتوایی هم کیفیت و هم کمیت مشتریان آنها را افزایش داده است و همچنین ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح میدهند یک شرکت را از طریق مقالات و محتوا بشناسند تا از طریق تبلیغات.
یکی از بخشهای اساسی استراتژی بازاریابی محتوایی، وبلاگ نویسی است. یک وبلاگ به شرکت شما این امکان را میدهد تا شهرت خود را به عنوان یک رهبر فکری بسازید و با یک جامعه از متخصصان و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنید. هنگام راه اندازی یک کسب و کار، یک وبلاگ تمایز قابل توجهی ایجاد میکند. Hubspot گزارش میدهد که بازاریابانی که از وبلاگها استفاده میکنند ۶۷ درصد مشتری بیشتری دریافت کردهاند.
اگر معتقدید که داشتن یک وبلاگ مهم است، اما مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، به موارد زیر توجه کنید. این موارد به شما در تعیین استراتژی وبلاگ نویسی و همچنین نحوه اجرای آن به طوری که جذب مشتری نمایید، کمک میکند.
۱) مخاطبان هدف خود را تعیین کنید
مشخص کنید که میخواهید چه کسانی بلاگ شما را بخوانند. مخاطب وبلاگ شما باید کسانی باشند که به مشتریان یا اشخاص تاثیر گذاری که میتوانند به تبلیغ برند شما کمک کنند، تبدیل شوند. نیل پاتل، وبلاگ نویس، برای کمک به شما در حرکت به سوی مسیر درست، توضیح میدهد که مهم این است که خریداران ثروتمند را گسترش دهیم. خود را جای کسانی بگذارید که انتظار دارید مخاطبان شما باشند و درباره علائق آنها صحبت کنید و اینکه چگونه اوقات خود را صرف میکنند. پاتل توضیح میدهد:" وارد جزئیات شوید، در مورد کارهای روزمره که فرد در کار خود انجام میدهد، صحبت کنید. درمورد اوقات فراغت آنها با خانواده و دوستانشان صحبت کنید. هر چه جزئیات بیشتری را شامل کنید، راحت تر میتوانید آن شخص را هدف قرار دهید تا استراتژی شخصیت برند خود را به کار ببرید.
توسعه شخصی برای مخاطبان شما کمک میکند با انتخاب صدا و محتوای مناسب از طریق مخاطبان مناسب شنیده و دیده شوید."
توسعه شخصی برای مخاطبان شما کمک میکند با انتخاب صدا و محتوای مناسب از طریق مخاطبان مناسب شنیده و دیده شوید."
۲) تعیین کنید چه کسانی رقبای شما هستند و شما چطور میتوانید متمایز باشید
تحقیق کنید و دریابید که رقبای اصلی شما چه کسانی هستند. وبلاگ آنها را ببینید و لیستی از شیوههایی که میتوانید وبلاگ خود را از آنها متفاوت کنید، فهرست کنید. این به شما این اطمینان را میدهد که مشتریان بالقوه دلیلی مشخص برای بازدید وبلاگ شما دارند.
۳) روی موضوعات همفکری کنید تا مخاطب هدف و اهداف کسب و کار شما را پوشش دهد
گام بعدی شما برنامه ریزی در خصوص موضوعات مورد نظر است. این مرحله با نزدیک شدن به شناخت مخاطبان شما ارتباط مستقیم دارد. شما باید محتوا و رسانههایی ارائه دهید که آنها را مخاطب قرار دهد. همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به شما کمک میکند تا به اهداف کسب و کارتان برسید. به عنوان مثال اگر میخواهید لیست ایمیلتان را گسترش دهید، شما باید ثبت نامهای خبرنامه یا محتواهایی که نیاز به ارسال ایمیل از سمت مخاطبان دارد را شامل متن خود کنید.
۴) یک برنامه منظم ایجاد کنید
تصمیم بگیرید که چه زمانی برنامه ریزی کرده اید که در وبلاگ خود پست بگذارید و یک برنامه منظم ایجاد کنید. پست کردن به صورت منظم و مداوم به شما کمک میکند تا یک مخاطب وبلاگ بسازید و این یک روش عالی برای رسیدن به اهداف شما بازاریابی محتوایی شماست. مطالعات نشان میدهد که شرکتهایی که بیش از ۱۶ بار در ماه پست بلاگ منتشر میکنند، ۳.۵ برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکتهایی که در ماه ۴ بار یا کمتر پست بلاگ منتشر میکنند، دریافت میکنند. یک تقویم ایجاد کنید تا به شما در پیگیری برنامه وبلاگ نویسیتان، کمک کند. تقویم باید شامل تمام تاریخهای مربوط به بلاگنویسی، از جمله یافتن موضوع، پیشنویسهای اولیه، ویرایشها و پیشنویسهای نهایی و نیز زمانی که محتوا باید در وبلاگ منتشر شود.
۵) یک تیم بسازید و بودجه تعیین کنید
اگر شرکت شما قصد دارد که یک وبلاگ راه اندازی کند، شما به یک سخصی احتیاج دارید که وبلاگ شما را مدیریت کند. وبلاگ نویسی ممکن است کار یک نفره محسوب شود، اما ممکن است در نهایت به یک تیم بزرگ احتیاج داشته باشید. اگر به کمک اضافی احتیاج دارید، یک تیم برای ایجاد، ویرایش و انتشار محتوا ایجاد کنید. همچنین یک بودجه تعیین کنید که فقط به وبلاگ شما اختصاص دارد. به این ترتیب میتوانید اطمینان حاصل کنید که به تیم وبلاگنویسیتان دستمزد میدهید و همچنین برای طراحی، تبلیغ و بهبود وبلاگتان سرمایه گذاری میکنید.
۶) وبلاگتان را ایجاد کنید
برای ایجاد خود وبلاگ، شما باید پلتفرم وبلاگ نویسی خود را انتخاب کنید. تعداد زیادی پلتفرم وجود دارد، شما تنها باید یک سری تحقیقاتی انجام دهید تا دریابید کدام پلتفرم مناسب شرکت شما و اهدافش است. سپس یک نام دامنه و یک هاست انتخاب کنید تا به شما این امکان را بدهد که وبلاگ خود را ایجاد کنید و به دیده شدن در سراسر اینترنت کمک کنید. سپس تعیین کنید که چگونه قصد دارید وبلاگ خود را طراحی کنید. شما میتوانید از قالبهای وبلاگ طراحی شده آماده استفاده کنید یا اینکه یک طراح حرفهای استخدام کنید تا یک طراحی منحصر به فرد به شما ارائه دهد. هنگام طراحی و استفاده از عناصر وبلاگتان مانند طراحی لوگو و استفاده از رنگهای زمینه، عناصر اصلی برندتان را در نظر داشته باشید. در نهایت، پلاگینهایی را که میخواهید به وبلاگتان اضافه کنید را انتخاب کنید تا برای خواننده آسانتر و لذتبخشتر باشد.
۷) یک برنامه برای توزیع محتوا بسازید
یک طرح توزیع برای زمانی که بلاگ شما ایجاد شده است، لازم است. تصمیم بگیرید که آیا میخواهید بر روی رسانههای خودتان (محتوای کمپانی)، رسانههای پرداخت شده (تبلیغات سنتی) یا رسانههای به دست آمده (نتایج جستجوهای ارگانیک) یا ترکیبی از این سه برای دیده شدن وبلاگتان، متکی باشید. بودجه وبلاگ نویسی باید به شما کمک کند تا تعیین کنید که بهترین راه برای توزیع محتوای شما به چه صورت است.
برای توزیع محتوای خود راهکارهای زیادی وجود دارد که یک نمونه از این راهکارها توزیع محتوا توسط پلتفرمهای تبلیغاتی محتوا هستند. پلتفرم کانگورو در زمینه توزیع محتوا و شناساندن محتوا و وبلاگ شما به مخاطب تخصص ویژهای دارد. از طریق کانگورو میتوانید وبلاگ خود را به مخاطب هدف بشناسانید و بالاترین بازدهی را دریافت نمایید.
برای توزیع محتوای خود راهکارهای زیادی وجود دارد که یک نمونه از این راهکارها توزیع محتوا توسط پلتفرمهای تبلیغاتی محتوا هستند. پلتفرم کانگورو در زمینه توزیع محتوا و شناساندن محتوا و وبلاگ شما به مخاطب تخصص ویژهای دارد. از طریق کانگورو میتوانید وبلاگ خود را به مخاطب هدف بشناسانید و بالاترین بازدهی را دریافت نمایید.
۸) یک شبکه ارتباطی ایجاد کنید
در نهایت هدف بلاگ نویسی، ایجاد یک شبکه ارتباطی است. برای کمک به گسترش آگاهی از وبلاگ شما و ایجاد روابط در صنعت شما، بهترین راهکار این است که وبلاگهای مرتبط را بازدید کنید و ثبت نظر کنید. این کار میتواند شروع یک گفتگوی مهم باشد. همچنین نظراتی که افراد مختلف در وبلاگ شما ثبت میکنند را حتما پاسخ دهید. در نهایت یک روش عالی برای ایجاد یک شبکه ارتباطی برای بلاگ شما این است که از اشخاص تاثیرگذار بخواهید تا برای وبلاگ شما، به عنوان نویسنده مهمان، پست منتشر کند. این کار شهرت وبلاگ شما را تقویت میبخشد و زمانی که وبلاگ نویسان مهمان پستهای خود را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند، بلاگ شما بیش از پیش دیده خواهد شد.
No comments:
Post a Comment